The “SCNAT knowledge” web portal provides guidance. The Swiss Academy of Sciences (SCNAT) and its network report the state of knowledge, based on sound scientific findings and in regards to Switzerland – for the attention of politics, administration, business, science and practice.more

Image: Tobias Günther, SNSF Scientific Image Competitionmore

Applying a new theoretical and methodological approach for behavior-change campaign planning: identifying the critical determinants for reducing littering and evaluating the resulting large-scale campaign

Was sind die wichtigsten Faktoren, die dazu beitragen, dass Menschen Müll wegwerfen? Welche Kommunikationsstrategien in Anti-Littering-Kampagnen führen zu Verhaltensänderungen? Die Forschenden identifizieren die effektivsten Botschaften und Kommunikationskanäle, um die Zielgruppe zu erreichen und sie zu motivieren, ihren Müll verantwortungsvoll zu entsorgen.

Frontiers in Psychology01frontiersin.orgApplying a new theoretical and methodological approach for behavior-change campaign planning: identifying the critical determinants for reducing littering and evaluating the resulting large-scale campaignRobert Tobias 1*, Nicole Moraz 1 and Barbara Degenhardt 21 Social Psychology, Department of Psychology, University of Zurich, Zurich, Switzerland, 2 Irchel

Die Untersuchung beleuchtet situative Faktoren, wie die Verfügbarkeit von Mülleimern, individuelle Faktoren wie Einstellungen zur Umwelt und soziale Normen, die das Littering beeinflussen. Sie analysiert die Effektivität verschiedener Strategien zur Verhaltensänderung, darunter "Nudges", Anreize, die Hervorhebung negativer Folgen von Littering und die Veränderung sozialer Normen.

Der Artikel bietet wertvolle Einblicke in die Planung und Durchführung wirkungsvoller Kampagnen zur Reduzierung von Littering und zur Förderung eines verantwortungsvollen Umgangs mit Müll.

Source: Tobias R, Moraz N and Degenhardt B (2024) Applying a new theoretical and methodological approach for behavior-change campaign planning: identifying the critical determinants for reducing littering and evaluating the resulting large-scale campaign.Front. Psychol. 15:1441094.doi: 10.3389/fpsyg.2024.1441094.

Categories

  • Moral values and norms
  • Norms
  • Waste
German